BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Total Pageviews

Friday 25 March 2011

_ i Like KasUT_

waa..HUhuuhuuHUu lamENYe x UpdaTe my BlOg..
misS u so Much En.bLog chenTA hatI..
UHUHuhUhuu..cIk siTi nAk wiTh koranG semuA abOUt kasUT..


HUHUhuhuuu...kASUt ?? penTIng x??

           yUUpp..mestI agh..kaLU cik siTi pun....if perGi shOppinG kasuT..x de dUa pasaNG
                                                    xSaH...hehHHEHEhehe..


         SO xnAk berlEter panJAng..haRI niey nAk shaRE ngaN koraNG tiPs tuK pemilIHan kasUT yang BEtull..nAK x??
KALu naK jOm baCA my Tips b4 U aLL beli TAw..hhehe..if naK jadI si PEmakai yanG hebaT cameR cam Cik sITi lah.iF xnaK xpe..heheHEehhee i tak PAksa u All..hhehe

Berikut tujuh tip memilih kasut yang boleh dijadikan panduan sebelum kitew membeli:-

1. Pastikan kasut yang dipilih cukup selesa dengan kaki. Sekiranya anda melangkah dan kaki terasa sakit atau kurang selesa, baik lupakan sahaja niat anda. Pilih kasut dengan rekaan yang lain. Ingat, jangan menyeksa diri!

2. Sebelum membeli kasut, anda harus tahu penampilan yang diinginkan sebaik anda menyarung kasut tersebut. Stiletto misalnya membuatkan si pemakai tampil seksi, manakala sandal pula kelihatan lebih santai. 

3. Jangan takut membeli kasut berwarna terang / garang. Pasti bosan bukan kalau kasut anda hanya terdiri daripada warna-warna selamat seperti, putih, hitam dan coklat. Sesekali tidak ada salahnya memakai kasut yang warnanya menarik perhatian. Kalau bijak memadannya dengan pakaian, ia boleh menyerlahkan personaliti anda.

4. Pilih kasut yang sesuai dengan acara yang dihadiri. Kasut untuk ke pejabat dan membeli-belah seharusnya berbeza. Begitu juga kalau hendak menghadiri acara makan malam, jangan pakai sandal atau kasut bertapak datar (‘flat shoes’) dengan gaun malam. Sangat tidak sesuai dan perbuatan ini tidak boleh dimaafkan. 

5. Jika ingin kelihatan tinggi, ‘wedges’ adalah pilihan yang ideal. Kasut bertumit tinggi juga boleh digayakan, tetapi bukan semua boleh memakainya dengan selesa. Kalau anda mempunyai berat badan berlebihan, kasut tumit tinggi hanya membuatkan anda menderita!

6. Kalau ingin memakai kasut bertapak datar, pastikan seluar, jeans atau kain anda tidak terlalu labuh. Pasti nampak tidak cantik kalau pakaian anda itu terselit di antara kasut dan tumit kaki. Jika tidak pun, pasti setiap kali melangkah, anda akan terpijak kaki seluar atau jeans anda itu. Melecehkan bukan? 

7. Sekiranya anda memakai mini skirt atau gaun pendek, jangan sesekali memadankannya dengan kasut bertumit tinggi lebih daripada tiga inci. Sebaliknya kenakan dengan kasut bertapak datar. Alasannya, ia untuk mengimbangkan penampilan anda.




No comments:

Post a Comment